joi, 7 mai 2015

Workshop - Frica, de la Concept la Constientizare





Cu siguranta cu totii am avut o experienta in care ne-a fost cu adevarat frica. Fie ca ne-a fost frica pentru viata noastra sau a cuiva drag noua, am simtit ca ni se face frica. 



Dar cele mai infricosatoare frici, sunt acelea pe care le aducem cu noi din copilarie si care au lasat urme adanci in sufletele noastre. 

De fiecare data cand le retraim, realitatea noastra se intoarce in timp si nu suntem capabili sa facem diferenta intre ''atunci'' si ''acum''.

Din pacate, nu ne invata nimeni cum sa depasim aceasta frica. In nicio scoala nu ne invata ce e frica, de unde vine si ce facem cu ea, atunci cand apare. Cum sa renunti la frica, daca nu stii cum e ?  





Am trait mult prea multa vreme cu credinta ca nu sunt iubita, ca nu contez pentru nimeni, ca nu insemn nimic pentru ceilalti, pana cand am inteles ca tot ce mi se intampla astazi nu are legatura cu persoanele cu care intram in relatie, ci cu rana din trecut. 

Am inteles ca ce s-a intamplat demult in viata mea,imi va afecta toata viata daca las trecutul sa-mi influenteze prezentul si viitorul.





Cand te iubesti pe tine, nu mai ai asteptari de la ceilalti. Daca ai o stima de sine crescuta, nu mai esti dependent de aprecierea si afectiunea celorlalti.








‘’Cine sunt eu sa fiu luat in seama? Oricum nu insemn nimic pentru nimeni’’.

‘’Cine ma cred ? Ceilalti sunt mult mai importanti decat mine, eu nu contez’’.

‘’Cine sunt eu, sa cred ca voi reusi ? Cu siguranta altii sunt mai buni decat mine’’.

 De-atatea ori mi-am spus toate aceste lucruri in minte, pana cand le-am crezut si le-am trait zi de zi.
Prea mult timp ceilalti mi-au spus cum e mai bine pentru mine, mi-au spus ce alegeri sa fac, pe ce drum sa merg, incat ma credeam incapabila sa stiu ce vreau eu cu adevarat.




Dar tu ?
Ti s-a intamplat sa te simti ignorat, respins, neiubit si sa simti cum asta te doare fizic, in tot corpul ?
Ti s-a intamplat ca parerea si judecata celorlalti sa conteze atat de mult pentru tine, inacat sa te determine sa nu mai faci ceea ce iti doreai ?
Ti s-a intamplat sa faci pe plac celorlalti, doar de teama de a nu fi parasit ?
Ti-a fost vreodata atat de frica sa nu esuezi, incat ai preferat sa renunti?
Ti-ai dat seama vreodata ca ti-ai sabotat propriile eforturi, pentru a evita un posibil esec mai mare?
Ti s-a intamplat vreodata ca exact inaintea indeplinirii  a ceea ce ti-ai dorit sa te imbolnavesti brusc, sa gasesesti scuze, sa spui ca nu iti mai doresti acel lucru, sa fii brusc foarte obosit si sa nu te mai poti concentra?












Mesaje de la participanti

 Maria a constientizat in timpul workshopului ca ii este teama de inaltime. Iata ce mi-a transmis prin email, la cateva zile dupa workshop:

''Uraaaaaaa ! Mi-am invins frica de inaltime ... *;) winking

Cand am intrat in sala am vrut sa anulez si sa plec acasa, gandindu-ma ca eu nu pot sa ma catar pe pereti astia nici macar un metru ( peretii aveau 15 m inaltime)  ! Insa o tipa foarte draguta m-a incurajat si m-a ajutat sa-mi depasesc limitele. Nu m-am catarat chiar pana sus, dar pe scara am urcat pana sus . Nu-mi venea sa cred ca-i adevarat...
N-as fi crezut ... Nici acum  cand ma uit la poze nu-mi vine sa cred... a fost o experienta fantastica ptr mine

Acum am mai mult curaj sa inving si alte frici ... Am facut programare ptr marti sa ma imprietenesc cu caii...

Iti multumesc Cristina''
 
Maria Butnaru
 
 

Multumesc, oameni frumosi si curajosi!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu