vineri, 11 septembrie 2015

Masinile rosii sau, In viata vezi doar ceea ce vrei sa vezi


Merg hotarata prin ploaie, focusata pe ce simt, ce vad, ce se intampla in jurul meu. Cu ‘’tema’’ proaspat in minte de la programul ‘’21 de zile pentru tine si pentru viata ta’’, pe care l-am reinceput aseara, vreau sa fiu cat mai mult atenta la ceea ce fac si la ceea ce se intampla in mintea mea. Mai facusem asta, in primul program de atentie pe care o practicasem si m-a ajutat foarte mult.
Ma simteam confortabill, asa cum eram imbracata. Hainele imi ofereau o caldura placuta, iar umbrela ma proteja de stropii reci de ploaie, chiar daca, vreo cativa tot se strecurau pe langa pantofi, pana la piele, facandu-si smtita prezenta. Erau un pic reci, dar nu ma deranjau. Ma simteam bine. Aveam o stare buna, o energie buna si gandurile mele mai ‘’fredonau’’ inca o melodie a Shakirei, ce ramasese in mine, de aseara.
In asteptarea troleibuzului ce ma duce zilnic la serviciu, mi-am propus sa imi indrept atentia asupra a ceea ce se vede, ce se intampla in jurul meu.
Cum pe strada erau mai multe masini decat oameni, mi-am propus sa fiu atenta la ele. Treceau multe si erau parca toate cenusii. Ce-ar fi sa vad doar masini rosii, mi-am zis? Si, ca prin minune, in cateva secunde, au inceput sa apara de peste tot doar masini rosii! 1,2,3,4,5,6,….Waw! Astea treceau tot timpul si eu nu le vedeam? Parca mai devreme toate erau cenusii!
Surpriza a fost cand am constatat ca eu stateam intre doua masini rosii ce erau parcate chiar langa mine! Ba mai mult, pe trotuarul de vis a vis, in fata mea, erau parcate 4 masini rosii. La fel in stanga si in dreapta mea! Adica erau tot timpul acolo si nu le-am vazut?
Am urcat in troleibuz. Numaratoarea continua. Nu are rost sa ma mai obosesc cu numaratul, vin de peste tot! Hihihi, Doamne, ce amuzant! Deci asa merge, Cand iti indrepti atentia asupra unui lucru, APARE!
Hai sa ne mai jucam. Imi indrept atentia acum sa aud, sa intalnesc persoane, sau sa vad postari, afise, cu cuvinte de recunostinta. Poate fi si Multumesc, dar vreau sa aud mai specific, sa fiu sigura ca functioneaza, vreau sa vad, aud, citesc, Sunt recunoscator/ recunocatoare pentru…
O femeie trece pe langa mine vorbind la telefon si o aud in treacat bombanind pe cineva. Hmm, cu siguranta nu e ceea ce vreau sa aud…
Ajung la birou. Deschid usa si in timp ce intru, involuntar imi exprim recunostita pentru ca am un loc unde stau 8 ore pe zi, curat, civilizat, linistit.
Ma indrept spre biroul meu. Ia sa vedem…Una dintre colege, a carei zi de nastere fusese ieri, spune cu voce tare: ‘’Multumesc fetelor, inca o data, pentru cadoul primit de la voi!  
Ooo, e un inceput…E bine si asa.
Deschid telefonul si derulez un pic postarile pe facebook. Si…surpriza! Ce-mi vad ochii?
Cineva postase ‘’9 Motive pentru care sunt recunoscatoare’’. Adica, de 9 ori era scis: ‘’Sunt Recunoscatoare pentru…..’’!
Asa deci. Atunci cand m-am focusat pe ceva anume, a inceput sa apara peste tot in jurul meu. Surpriza a fost cand am vazut ca era chiar langa mine tot timpul, insa pana in acel moment nu vazusem.
Oare de cate ori nu facem asta?
Posibilitatile sunt tot timpul in jurul nostru, insa daca nu ne indreptam atentia asupra lor si nu ne deschidem sa le privim, nu le vedem.
Ce vedem in schimb?
Vedem doar ceea ce vrem sa vedem.
Ce altceva, bun si benefic pentru mine, poate sa apara acum in jurul meu? Hai sa vedem, ce apare acum…!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu